Hur reklamerar jag en vara?

Reklamation ska anmälas så snart felet har upptäckts, dock senast tre år efter att konsumenten tagit varan i sin besittning. 

För att kunna snabbt hantera din reklamation är det viktigt att när du anmäler reklamationen till oss och att du ger en så utförligt förklaring av problemet som möjligt. Samt att du fotar eller tar en video som visar tydligt vad problemet kan vara. 

Om du upptäcker felaktigheter under installationen, avbryt direkt och ta kontakt med Tarkett. Det gör ni enklast via vårt reklamationsformulär, ni hittar det här.

Hur länge gäller garantin och vad täcker den?

Vi följer konsumentköplagen på 3 års reklamationsrätt. Den kommersiella garantin omfattar fabrikationsfel. Notera att en vara med synbara fel eller avvikande utseende inte ska installeras. Tarkett ersätter defekt material, men inte andra kostnader som kan uppstå till följd av felet (till exempel tillbehörsprodukter).

Läs mer och se information om garanti per produkt här.  

När gäller inte garantin? 

Garantin gäller inte när: 

  • Det har skett en olycka efter ni har mottagit varan 

  • Ni har vanvårdat varan eller använt den på ett onormalt sätt 

  • Ni har inte följt våra skötsel- och installationsanvisningar 

  • Felet beror på normalt slitage 

Läs mer om garanti här.